4 Haziran 2012 Pazartesi

YELEK

    Sizlere bir ip ile değişik 2 yelek modeli daha .

         

       
       

    Yelek yakadan başlanıyor. Ben kendi ölçülerimi yazayım ama siz daha önce yaptığınız sayılarla uygulayabilirsiniz. 100 ilmek başladım ve 5 sıra haroşa ördüm.Kenar lastiği için 8 ilmek yaptıktan sonra :
    11 düz 1 artır 1düz 1artır -14 düz 1 artır 1 düz 1 artır -30 düz 1 artır 1 düz 1artır -14 düz 1 artır 1 düz 1artır  2 ilmek ör ve geriye kalan 9 düz ve lastik için 8 ilmeği örmeden arkaya dön. Yakanın oyuk olması için böyle yapıyorum. Arkadan hep ters örülecek. Aynı şekilde öndeki bölüme gelince yani 11 düz olan yere artırdığımız ilmekten sonra 2 ilmek örüp döneceğiz. Başa kadar gidilmiyor yani.

Tekrar öne gelince baştaki ilmeği örmeden alıp 1 ilmek örün 1 artırın 3 düz 1 artır -14 düz 1 artırın 3 düz 1 artır - 30 düz 1artır 3 düz 1 artır - 14 düz 1 artır 3 düz 1 artır ve 4 ilmek örüp dönün.ön lastiğe gelene kadar 2 şer ilmek almaya devam edin.
Pembe işaretli yerler modelde belli zaten. 1-3-5 7- 9ilmek olana kadar artıyor. 8 sıra bu şekilde devam edilecek .9. sıra yeşil iple aynen devam edecek. Ama haroşa örülecek. Tekrar beyazlı ipe gelince artırma yapılan yerler baştaki gibi ortadan başlayacak.
5. yeşilden sonra kol için lastik örülecek. Bu kısımda her bölüm için ayrı ip bağladım. Bu bölüm biraz oyalayıcı oluyor.
  

Hiç yorum yok: