4 Haziran 2012 Pazartesi

TULUM


Bu da arkadaşımın oğlu Ali' ye ördüğü tulum.







Sevgili güloanne, tulumu açıklamakta geciktim. Pantolon örülüşünü biliyorsundur. Model bende olmadığı için sayı veremeyeceğim. Paçadan başlanıyor. İpin kalınlığıgöre sayı zaten değişebilir. Lastikten sonra paçanın yarısını hesaplayıp bunun 3 te 1 i kadar kahverengi ile örüyorsun. Yani paça 60 ilmek ise yarısı 30,  10 ilmek kahverengi, 40 ilmek beyaz ve 10 ilmek kahverengi şeklinde.1. turuncu, 2. turuncu , 2. mavi, 2. yeşil , 3. turuncu, 4. mavi sıralar haroşa.Bu şekilde  5- 6 sırada 1 ilmek artırarak pantolon boyu ağ kısmına kadar yapılıyor.Ağ kısmında her önde 1 ilmek artırılarak 8 defa artma işlemi yapılıyor ve artırılan ilmeklerin 5 tanesi her sırada kesiliyor. İp ince olunca ben 10 ilmek artırıp 7 tanesini kesiyorum.
     Bu  parça burada bırakılıp aynı şekilde 2. paça başlanıyor. Daha sonra 2 parça birlikte örülerek arka ortada dikiş olacak şekilde örülüyor.Beden boyu tamam olunca yelek gibi kesiliyor.Önde ve arkada bitiş kısmı lastik. Lastiğin son 2sırası turuncu.Arka taraf resimden anlaşılır sanırım. Turuncu ile lastik giderek küçültülerek askı öne doğru uzatılıyor. Daha sonra kol kenarlarına 2 sıra turuncu ile lastik yapılıp bitiriliyor.
     Öndeki cep üzerine sonradan dikiliyor.
Ben bu modeli neten bulmuştum. Şu an nere olduğunu bilmiyorum. Resmini ekliyorum.

Hiç yorum yok: